tisdag 9 mars 2010

Hennes och Mauritz

För visst heter det sâ?
Om tvâ dagar öppnar den första H&M butiken i Tel aviv.
Jag älskar H&M. Billiga snygga kläder för bâde vuxna och barn. Priserna här kommer naturligtivis att ligga högre än de Europeiska. Ca + 17% enligt en artikel jag läste i morse, men enligt samma artikel skulle jeansen vara nâgra procent billigare.
Tydligen planerar de att öppna butiker i Petach Tikva, Haïfa och Natanya inom en snar framtid.
Ingen bojkott här allstâ, vare sig frân mig eller infödingarna.

5 kommentarer:

annai sa...

Jag handlar alltid kläder till barnen på HM när jag är i Sverige. Prefekt pris och ok kvalitet. Men med sorg i hjärtat måste jag säga att de senaste gångerna jag var där för att shoppa till mig själv så tyckte jag nog att stilen var lite för tonårig för mig. Snyft. Jag börjar bli gammal... Eller också kanske jag var där när det var mellansäsong och de bara hade skräp kvar. Ja, så var det nog!! :)

Svensk chekchouka sa...

annai, jag har inte varit pâ hm sedan jag flyttade hit för 2 1/2 âr sedan. Brukar de inte ha en "vuxen avdelning" för snygga mogna brudar som oss?

TinTin sa...

Annai - de hade bara en dålig dag! Ibland har de så fula kläder att man blir mörkrädd och tror att man måste börja handla på M&S istället, men sedan går man dit veckan efter och se då finns det plötsligt vettiga saker.
För att inte tala om alla fina sommarkläder till barnen...

Katarina sa...

Jag är hemma i Sverige just nu,, besökte ett HM idag, men vilken besvikelse det var!! Stilen är annorlunda nu,, mer tonårings stuk på allt,,

Karro sa...

Inte alls avis. Suck. Tuffa barnklader. Suck. Billiga klader till mig. Suck.
Jaja, ZARA oppnade har innan jul sa jag ska val inte klaga. Priser och klader helt i min stil.
En trevlig helg till dig och familjen!