fredag 12 mars 2010

Sverige- igen...

Sedan mâste jag bara säga att jag tycker det är sâ urbota fjantigt att publicera Lars Vilks teckningar i Expressen.
I de flesta Europeiska länder râder yttrandefrihet, som tur är används den till annat än fula blyertsteckningar som upprör.
Det finns inget att bevisa. Rekationerna förvânar ingen och jag tycker inte att det kan kallas konst. Vad vill man belysa, att den muslimska extremismen är ett problem?
Det vet de flesta om vid det här laget...
"Yttrandefrihet är ocksâ rätten att häda".
Allvarligt, är det inte att sjunka extremt lâgt?

4 kommentarer:

annai sa...

Jag förstår inte heller vitsen med det. Visst, man vill inte låta extremism vinna över yttrandefrihet, men vad tjänar det till att publicera dem igen? Snacka om att hälla olja på elden. Vore det inte bättre att visa lite respekt, även om extremisterna inte respekterar vår yttrandefrihet. Behaviour breeds behaviour.

Svensk chekchouka sa...

Ungefär likamycket som ett arabland skulle vinna pâ att publicera en "trickad" bild pâ pâven med en porrstärna;
Indignation.

TinTin sa...

Därför:
http://www.svd.se/opinion/brannpunkt/friheten-far-inte-tas-som-gisslan_4412263.svd

annai sa...

Det är en bra artikel TinTin. Sunt förnuft är jag en stor fan av och jag håller med om det han säger. Men i det här fallet tycker jag inte att just återpublicera bilden tillför diskussionen något. Det bidrar inte till större förståelse.