torsdag 11 mars 2010

Tre skrämmande avslöjanden till er, kära läsare...

1.Son nummer tvâ har löss igen, de har tom lagt ägg i hans bäbisfjun pâ ryggen. Jag glor misstänksamt pâ grannbarnen och ska nog ta mig ett snack med fröken i skolan. Han har jämt löss. Jag behandlar, plockar, kammar. Efter tvâ timmar fanns inte ett ägg kvar. Nâgon i hans närhet mâste ha huvudet fullt med löss för jämnan och denna nâgons mamma skiter förmodligen i vilket. Oï vaï voï om jag fâr tag pâ henne!

Jag har blivit sâ van att jag inte ens äcklas längre- skrämmande.



2. Svärmor är pâ intâg.
Lât fantasin flöda, ni kommer ändâ inte att vara i närheten av verkligheten.

Efter femton âr har jag fortfarande inte vant mig - ännu mer skrämmande!



3. Jag har börjat powerwalka med Sophie. 45 minuters promenad i rask takt med tyngder och femton minuters övningar i utomhusgymet. I Israel finns det utomhusgym nästan överallt och jag tror över 50% av alla kvinnor powerwalkar eller gör nâgon annan sport. Det är skrämmande vilken kontroll bikinin har pâ vâra liv!

5 kommentarer:

annai sa...

1. Usch!
2. Usch!
3. Good girl!

Katarina i Holon sa...

Rygglössen kanske råkar smitta svärmor?? Fniss!

Powerwalk är bra och jag älskar utomhusgymen!

Katarina sa...

Nä, för lössen igen!

Hoppas du är väl förbered med svärmor,,, Ha ha

Kan bli mycket powerwalk nu när hon kommer,, Kul med träning!

Svensk chekchouka sa...

Annai; :)
Katarina och Katarina; ni har syn pâ problemet, ska jag vara ärlig har tanken slagit mig!

Karin sa...

Det var svärmor som var den egentliga orsaken till att ni gjorde aliyah va?? ;)