söndag 7 mars 2010

Sköna söndag




Härliga söndag morgon. Barnen är i skolan och vi är lediga.


Varje söndag gâr vi en promenad pâ stranden och avslutar med en fukost pâ strandkafeet. Vi är inte själva om detta, de flesta fransmän gör samma sak, sâ frukostbordet blir större och större.


Idag skiner solen, vi har kommit in i vad jag tycker är den absolut härligaste tiden i Israel- vâren. Solen värmer, vinden är lite sval. Man kan gâ i jeans och tshirts utan att svettas och väljer fortfarande bort skuggan framför solen.


Sâ där satt vi i morse, och snaskade djakhnoun och drack mint thé, halvliggandes i sofforna pâ stranden, tills alla konstaterade att jag var illröd i anskitet. Tänk att man aldrig lär sig...


Nu har jag inhandlat ârets första solkrämer, Capital Vichy 30 men istället för att âtervända till stranden och sola i bikini är jag inomhus, kräftröd, och tvättar fönster...

3 kommentarer:

Tove sa...

Trösta dig med att annars hade det inte blivit gjort...

me and alice sa...

Hej!
Hittade hit från Toves sida!!
Fantastiskt kul! Jag gillar Israel och har tillbringat mycket tid där. Både på Kibbutz och genom mitt arbete som FN-soldat!
Otroligt vackra bilder du visar!
Kram Susanne

Svensk chekchouka sa...

Tove; jag ser ut som en turist! asgarv, jag tror inte jag bränt mig sâ här pâ tio âr, minst!

Me and alice: Välkommen!! Jag blir alltid glad att israel vänner hittar hit! Var bodde du i Israel?