onsdag 7 april 2010

Ett overkligt telefonsamtal...

-Hej detta är Sharon, hur kan jag hjälpa er?
- Hej, jag skulle vilja beställa gasmasker.
- Ge mig ditt person nummer och adress... mmm... fem gasmasker varav en speciell för en treâring alltsâ...
- Precis.
- Var inte orolig, den är naturligtvis inte bekväm men andningssystemet fungerar enklare tack vare en pump.
- Okej, det lâter bra. När leverar ni?
- Den tolfte, mellan klockan 8 och 11, gâr det bra?
- Det lâter bra, tack för hjälpen.
-Klick-

Nu är vi "redo" för en kärnvapen attack frân Iran dâ...

3 kommentarer:

Katarina i Holon sa...

Måste man ringa och beställa? Eller fick ni nåt meddellande hem? Oss har de inte sagt nåt till i alla fall. Jag vill också ha en gasmask!!

Svensk chekchouka sa...

Jag har mailat dig katarina, Jag fick ett tips av en fransk kompis att de börjat utdelningen. Jag tror faktiskt inte att det är officiellt ännu.

Katarina sa...

Hoppas att ni inte behöver använda dessa gasmasker, men bra att ni ör förberedda.

Känns mycket olustigt!