tisdag 27 april 2010

Mansgrisar...

"Om du inte gâr dina överflöds kilo lämnar jag dig" sa vâr sekreterares boyfriend...

Jag antar att en sâdan kommentar fâr fler än en att gâ i taket.
Kuvade kvinnor med krävande svartmuskiga män.
Sâ skulle aldrig en svensk man säga.
Svenska män gillar inte porr och de ser definitv inte kvinnan som en sexsymbol. Deras kärlek är djup och baserad pâ förtroende och samspel.
Relationen stâr över orakade ben och armhâlor eller kort kärringsnagg.
Det stâr det i Expressen, Svenssons favorittidning.
Men kanske säger sydlänningen vad blyga nordbor tänker innerst inne?

I vilket fall som helst hârdbantas det nu och jag har fullt sjâ att förklara att det är farligt att gâ ner sju kilo pâ tvâ veckor.
Livet är tufft ibland. Stackarn...

7 kommentarer:

Helly på vift sa...

Min kloka moder sa en gång till mig när jag kom hem att -Varför har du slutat sminka dig? Du vet väl att även om din L säger att han tycker om dig precis som du är så tittar alltid män på iordninggjorda kvinnor så ta hand om dig själv...!

Fast skulle han säga att jag är tvungen att ändra på mig på något sätt för att vara tillräckligt bra för honom hade jag dumpat honom direkt...!

Unknown sa...

Herregud! Klart man ska ta hand om sig, man som kvinna. Men att làta en trycka ner en sàdàr, stackare. Som de flesta màn sàger att i slutàndan den man gifter sig med àr den person som fàr en att skratta (citerar killkompisar). Sen finns det ju Mansgrisar.

Svensk chekchouka sa...

helly, jag hâller med dig precis, och din mamma verkar klok.

Johanna; visst är det vidro!

Katarina i Holon sa...

Min svartmuskige mansgris sa att han lämnar mig om jag passerar 70 kilo... han lät det låta lite som ett skämt men jag vet att han inte vill att jag ska gå upp i vikt. Men jag vet att han finns där för mig i vått och torrt och skyddar mig från allt ont! Bara jag håller mig fin och fräsch med rakade ben och fixade ögonbryn, smal midja, fönat hår och lagom mycket smink... ;)

annai sa...

Det funkar ju åt båda hållen. Jag skulle då inte uppskatta om min man slutade klippa tånaglarna och skippade duschen och han skulle inte uppskatta om jag slutade raka armhålorna och inte tvättade håret. Hur mycket vi än älskar varandra och hur fantastiska personligheter vi än har!!! (och det gör vi och det har vi!!! :)) Men det måste ju självklart ske med respekt. Både självrespekt och respekt för respektive :)

Katarina sa...

Så mycket klokt och roligt är redan sagt. Men vem vill inte ha en fräsch och trevlig partner?

Svensk chekchouka sa...

Katarina i Holon och anna; amen.
Katarina pâ F; visst har jag kloka läsare? ;)