söndag 25 april 2010

Utflykt till Massada och Döda Havet- igen!








Imorse gav vi oss iväg till Massadaklippan och döda havet med vâra franska vänner. En succée- sâklart. Vem bedövas inte av utsikten frân Massada?
T om vägen dit är fascinernade med beduinläger, kameler och nybygda villor i en salig blandning.
Vi picknickade i en palmdunge nedanför klippan och badade sedan i Ein Guedi.
Att ta ett dopp i döda havet ÄR häftigt. Alla vet att man flyter, men känslan är svâr att beskriva. Vattnet är som olja och man känner sig verkligen som en kork!
Kvällen avslutade med en matbit pâ Rimoncafé i Jerusalem. Vâra vänner är helt fascinerade av vad de upplevt och det är bara början. Imorgon bär det av til Haïfa och Akko...

7 kommentarer:

Jenny sa...

Härligt! Ha det så bra!

Unknown sa...

Njut av varandras sällskap!

Freedomtravel sa...

Vilket imponerande landskap! Skulle gärna göra vilja komma dit någon gång!

annai sa...

Massada är fascinerande. Snart får vi också se!

heffamamman sa...

Du borde absolut göra en fotobok över Israel! Jag skulle genast beställa ett exemplar. :) Det är alltid ett nöje att titta in här bland alla underbara bilder. Att du dessutom beskriver allt så otroligt intressant gör ju inte saken sämre.

Du är en klar stjärna på min himmel.

Miloukram

Mrs Pmds sa...

Finfina bilder!!!

Svensk chekchouka sa...

JENNY O DOSISS; VI HAR DET UNDERBART

FREEDOMTRAVEL ; Jassâ du har heller aldrig varit här? Det är VERKLIGEN värt ett besök!

Annaï, Massada väntar otâligt pâ vita irländska vader ;)

Heffamamman; milou cherie, tack vad du är gullig, jag blir jätteglad!! Jag ska sätt i gâng med min fotoblogg sâ fort jag fâr tid!!