tisdag 18 maj 2010

Ibland smygläser jag pâ

olika svenska forum. Jag tycker det är superkul att se vad Svensson tycker om ditten och datten.
Nu verkar en stor del av svenskarna bestämt sig för att bojkotta Thailand.
De har mycket att stâ i , sâ gâr det när man bär världens samvete pâ sina axlar. Som ett slags självutropat besserwisserfolk har de ju som uppgift att visa när de är missnöjda, och eftersom diskussion inte är svenskens starka sida klipper han av direkt- det är enklare sâ.
Bojkott- köp svenskt i den mân det gâr, iallafall om det är ett riktigt svenskt företag som inte öppnat affärer i hela världen.
Efter att ha slutat dricka Coca Cola ( det är inne att inte gilla "di där Amrikanarna"), handlat pâ Lidl ( dâlig personalpolitik), lagt av att gâ pâ HM (de har öppnat affär i Tel Aviv) ska de nu alltsâ bojkotta Thailand.
Helt rätt tycker jag.
Stanna hemma. Böda havsbad är mycket mycket finare än Thailand och man kan handla Kravmärkt pâ ICA alldeles intill.

6 kommentarer:

Unknown sa...

Ja, dessa svenskar. 9 miljoner som ska ràdda sex miljarder (eller àr vi fler). Slutar gà pà H&M, men handlar sina tomater och apelsiner som odlas i Israel. Hm...1+1 blir inte 2 hàr. Ett lustigt folk det dàr.

Alaska sa...

För att inte tala om att vi ska berätta för alla länder om hur viktigt det är att leva i fred. Och samtidigt sälja vapen...
Du slog verkligen huvudet på spiken om att konflikt är svårt, så lättare att klippa av!

Unknown sa...

ASG!!! Pang pâ bara.

Svensk chekchouka sa...

johanna pâ pickadollön: Ja lustiga är de...

Johanna; exakt, man skickar soldater till Afganistan- men när en dör vill man ta hem allihopa. VapenfÖrsäljning är okej, det handlar om NEUTRALA vapen ;)

Dossis; plein dans les gencives...

Anonym sa...

:D Klockrent,sanna mina ord.

Vill bara lämna en hälsning. Jag har följt din blogg ett tag nu, den är intressant! Har nu lagt till i länklistan, hoppas det gar bra.

Med vänlig hälsning,

Laura

Svensk chekchouka sa...

tartumaaponderings; vad glad jag blir!! Nu ska jag in till dig en sväng ;)