söndag 16 maj 2010

In i dimman...

..gäst nummer tvâ har flygit hem.
Jag känner mig som jag har avslutat ett maratonlopp med vâldsam bakfylla. Pâ tre veckor har jag varit vid döda havet tvâ ggr, kladdat pâ gegga, tagit kort, varit pâ Massada, Qumran, Jerusalem, druckit vin pâ Rimoncafé, gjort Tel Aviv och Jaffo, vandrat i Qesaria, tagit kort pâ den nakna statyn i hamnen, käkat chekchouka, gâtt igenom de bästa Israeliska vinerna samt smakat Arrak -och som zaatar pâ humoussen bjöd jag in "galningarna" pâ chabatmiddag i fredags sâ att de skulle träffa min Franska kompis som gärna vill kika pâ "the real locals"
Det blev Darbouka och Israeliskt tung-gung till fram pâ smâtimmarna...

Jag är helt slut. Hade jag varit svensk skulle jag kunnat sjukskriva mig i tre mânader för utbrändhet.
Sâ gâr det när man har kul.
Nu tar jag en paus fram till Oktober- detta var bara generalrepet... När de bleka IRA terroristerna kommer hit kommer det bli ännu högre tempo!

7 kommentarer:

Unknown sa...

Huh! Dàr har du dà inte varti i là. Blev tròtt bara av att làsa allt. Samsjuksrivning? :=)

Svensk chekchouka sa...

japp, gärna med pastaterapi bland tjusiga italianos ;)

annai sa...

Ja vila nu för när vi kommer blir det fullt ös igen och vi kommer inte bli imponerade av trötta, slappa guider. Och de där galningarna vill vi också se! ;)

Katarina i Holon sa...

Jag laddar redan nu för det stora oktoberfesten!!

Vila lite nu gumman så du får nya krafter. Jag har precis satt in ett så fint kort på dig på fb!

Katarina sa...

Men jag hoppas att det har varit superkul så att du laddat batterierna lite i allafall med dina gäster..

Man brukar ju säga, Kul med besök men skönt att de åkt!

Ha de gott!

Svensk chekchouka sa...

annai; no worries, vi b¨¨orjar ladda redan nu, programmet kommer att vara späckat!

katarina; sâg det, tjuuusigt!!

Katarina pâ f; Det var sâ himla kul. Bâde familjen och min kompis var helt begajstrade av allt som fanns att besöka. Vi har verkligen haft jättekul! Det enda jag behöver är at sova!! Man blir ju dessvärre inte yngre och det tar pâ krafterna att vara trevlig och vara uppe sent :)

Fröken L sa...

Alltid roligt med långväga besök. men som sagt, det tar på krafterna. Bra att du övat inför den stora ankomsten i oktober. Blev du inte sjukskriven nu så lär du nog bli det då. =)

Kram Dila