tisdag 18 maj 2010

Mitt Franska "moi" !


... Klockan tre i eftermiddags plockade jag med darrande fingrar ut en Reblechon och en äkta Brie ur frysen. De kom frân Frankrike för nâgra veckor sedan och i dag är det dagen D- le jour J.

En tung doft som närmast kan jämföras med diarré i hela lägenheten och förmodligen ändâ ut i trapphuset kittlar mig i näsan.

Dâ och dâ tar jag mig en titt pâ Brieostens konsistens. Det är viktigt att frysa den i rätt ögonblick- den ser perfekt ut...

Tvâ baguetter, en Chiabatta- färskbakade frân bageriet biensûr, en flaska Dalton Merlot med eksmak, en getost och en Gorgonzola

- La vie est tellement belle!

Trevlig Chavout till er alla!

4 kommentarer:

Tove sa...

Oh lá lá!! Ju värre doft desto godar!e ost! Håller med.

Katarina i Holon sa...

Tack detsamma! Vi åt israelsika ostar som inte luktar det minsta lilla :-) Man tager vad man haver. MEn det var gott i alla fall och vi drack också merlot!

Svensk chekchouka sa...

Tove, medans du knaprar manchega äter vi rinnande, stinkande brie... ;)

Katarina; nej, de israeliska ostarna luktar inte illa, jag antar att de snart fâr knorr pâ sin osttillverkning de med!

Unknown sa...

Jag letade efter sista minuten till dig. Men det blev en sàdan omvàg. Det àr farligt att làgga ut inlàgg som dessa. Dreglat ner hela tangentbordet! :=)