tisdag 8 juni 2010

Bröllop

Igâr var jag pâ bröllop.
När de spelade ett medley av abba ställde sig alla demonstraivt pâ dansgolvet och vägrade dansa.
Som i protest mot Sverige och svensk utrikespolitik.
Närrâ jag ba' skämta.
Alla dansade pâ- och sjöng med. T om tonâringarna.

Bröllopet var verkligen vackert.
Brudgummen blev inledd mellan sin mor och far, efter kom bruden med sin föräldrar. De lämnade bruden pâ mitten och sedan gick brudgummen henne till mötes, fällde ner hennes slöja, tog henne i hand och ledde henne fram till "Huppan" ( altaret typ )
Inte ett öga var tort.
Jag tyckte detvar vackert, symboliskt och otroligt rörande...

6 kommentarer:

annai sa...

Jag älskar bröllop!
Så det var ingen som protesterade att de fördes in av sina föräldrar som ägodelar? ;)

Katarina sa...

Jag håller med Annai, kul med bröllop. Och ställer mig samma fråga som henne, var det ingen som protesterade att de inbördes av sina föräldrar?

Svensk chekchouka sa...

Ha, ha. Nej här fâr man gÖra som man vill ;) Jag var säker pâ att ni skulle kommentera det!!

Mica sa...

Här är ett alternativ och en egen lösning på vem som ska leda vem vid bröllop. Titta och bli glad!

http://www.youtube.com/watch?v=4-94JhLEiN0

annai sa...

Den är underbar Mica! Man blir verkligen glad av att den!

Svensk chekchouka sa...

WOW vad häfrigt Mica, och jag blev ocksâ glad!!