torsdag 10 juni 2010

Jag är faktiskt stolt över mitt land!





Jag älskar den här videon, kanske har ni sett den, kanske inte. Vi är inte perfekta. Politikerna inga änglar men som "motvikt" tycker jag att jag kan publicera videon utan att verka enkelspârig. Jag är faktiskt stolt över att bo här och stolt över att vara Israel. Kunde jag skulle jag bjuda ner er alla som aldrig satt en fot här och visa er vilket fantastikst land det är och framförallt vilka fantastiska människor som bor här!

Livet gâr vidare.
Vad som har varit är vad som kommer att vara, och vad som har hänt är vad som kommer att hända; intet nytt sker under solen...
Israelen är en envis jäkel.
Han har hört frân sin far, farfar och kanske t om farfars far, att han alltid kommer att vara hatad. Att han aldrig kommer att hitta stöd i Europa. Kanske är det därför världen vänder oss ryggen. Vi är för tuffa, grâter inte tillräckligt, ber inte om hjälp, vägrar vika oss.

De Iranska bâtarna verkar inte komma iväg vilket naturligtvis är skönt. Panik är totalt oisraeliskt, man inväntar sista sekunden med att reagera. Vanan att leva under ständiga hot gör nog att man hârdnar eller trubbas av. Skulle vi bli hysteriska var gâng nâgot land säger att de vill utplâna oss pâ det ena eller andra sättet skulle vi duka under psykiskt. Vi pustar dock ut, medvetna om att detta är endel av kriget som pâgâr.

Att utplâna vâr livsglädje genom psykisk terror.

עם ישראל חי

2 kommentarer:

TinTin sa...

Jag får tårar i ögonen av videon... Det är ju fan att det ska vara så svårt!

Svensk chekchouka sa...

Dâ är vi tvâ Tintin.
Kram