lördag 12 juni 2010

Nu är sommaren här.



Det finns ingen anledning att titta pâ väderleksrapporten nâgra mânader framöver.
Molnfritt, sol och 32 grader varmt. De skulle kunna spela in en rapport och sedan köra den fram till September.
Alla täcken till sängarna läggs undan, vi sover med lakan och öppna fönster. Fönsterrutorna skjutsas vid sidan och de stora plastpersiennerna dras för och vinklas sâ att de enorma, flygande kackerlackorna krashlandar vid försök till intrâng. Vi bor pâ sjunde vâningen, nära havet vilket gör att det blâser lite hela tiden. Pâ morgonen är det ganska skönt, precis vid soluppgângen känns det faktiskt som en svalkande bris, men det varar inte speciellt länge. Frân elva och framât skulle man kunna jämföra Israel med ett blâsigt Hammam...
Men man vänjer sig. Kroppen vänjer sig.
Första âret trodde jag att jag skulle dö.
Andra âret att jag skulle tuppa av.
Min tredje sommar kanske jag bara kommer konstatera, som de flesta här, att det är skitvarmt." Eize kham"

6 kommentarer:

Unknown sa...

"Fniss", vilken kul video.

Svensk chekchouka sa...

eller hur? hi hi!

TinTin sa...

Är ganska glad att det inte är skitvarmt just nu, men liiiitet varmre fick det ju gärna bli!

Fröken L sa...

Härligt med lite värme. Men det kanske är lite i varmaste laget? Här regnar det och är inte mer än 15 grader. Jag längtar efter sol och värme. Usch för kackerlackor.

Kram Dila

annai sa...

Flygande kackerlackor är bara SÅ fel! Hur ska man kunna vinna mot dem liksom. Tyckte det var illa nog med de som kröp i vår lyxiga penthouse lägenhet i Paris :)
Hoppas att värmen inte blir alltför olidlig. Som du säger så vänjer sig nog kroppen efter några år. Kram

Svensk chekchouka sa...

Yintin, chansen att du râkar ut för vâr hetta är nog liten, kram

Dila, jag sâg att det regnade pâ skolavslutningen, lite synd. Jag tycker 28 är lagom...

Annaï, jag de som flyger är vidro- och stooora, fem-sex cm lânga_ minst... Tom ungarna vrâlar när de fâr syn pâ en.