söndag 8 augusti 2010

Lyckad skönhetsoperation!

Leverfläcken har trillat av, utan en droppe blod! Kvar finns et ganska bred cirkel som ser lite lite infekterad ut. Jag baddar med alkohol. Jag tycker att jag oftare fâr variga sâr här än i Europa, kanske har det med hettan att göra.
Nu ska det bli intressant att se hur det läker. När jag var och kollade fläcken i Frankrike avrâdde min hudläkare mig att ta bort den eftersom det skulle ge ett ärr. Kanske funkar trâdtekniken bättre än skalpell...

8 kommentarer:

Unknown sa...

GRATTIS! Tràdtekninen fungerar bàttre. Har tagit bort tre med skalpell och det har blivit fula àrr. Jag ònskade att de skulle ta bort med tràd, men i Kiruna ville de inte anvànda den tekniken. :=(

Katarina sa...

Hoppas infektionen eller irritationen försvinner. Här används laser för allt, det kostar en sådär 200 kr sedan kan man ta bort alla sina ev. vårtor, ett populär aktivitet bland våra turister!

Ha de gott!

Svensk chekchouka sa...

johanna, de verkar lite efter i utvecklingen i Kiruna- ;)

Katarina; Jassâ det gâr att ta bort med laser?! Otroligt billigt dessutom! Här är det svindyrt med laser.

Unknown sa...

Kanske dàrfòr det gàr okay att leva pà Sicilien :=D.

Jenny sa...

Låter bra! Skönt att höra att allt gick bra!

Jaroq sa...

Se om det finns en salva/gel vid namn -Contractubex- den minskar ärrbildning! Fick den efter en handoperation i Italien. Eftersom kirurgen visste att jag "ärrar-fult" skrev han ett special recept, då Contractubex endast fanns i Vatikanen, på Påvens apotek. Mina ärr på händerna syns knappt - däremot har jag två ”skalbaggar” på magen efter leverfläcks borttagning som gjordes i Sthlm :/

Endast då läkaren VET att leverfläcken inte har cell förändringar brukar de tas bort med laser, annars sker det ju ”manuellt” ... men, däremot kan (bör!) en BRA kirurg sy fler stygn, för då blir ärren finare/mindre! (vilket min inte gjorde - trots att jag bad om det!)

Lehitraot Jaroq

PS: Jag fick, Contractubex 50g Gel


Lehitraot Jaroq

Svensk chekchouka sa...

Jaroq, det lâter som en kräm man vill ha hemma! I Frankrike använde jag en kräm baserad pâ mimosa som heter Ciccamosa, nästan läskigt hur den skyndade pâ läkning av skrubbade knän!! Mina fläckar är redan kollade och totalt ofarliga. Nu har faktiskt bâda trillat bort!

Jaroq sa...

Bra att Dina var 'ofarliga' :)

Ciccamo låter som en salva att pröva/köpa vid nästa Frankrike besök ;)
- Är den receptfri?!

I Spanien finns en receptfri, som heter -Blastoestimulina-
Läker småsår och "enkla" bränskador på ett par dagar, en "mirakel" salva!
Den görs på en "gammal läkeört" som även går att dricka dagligen för att stärka kroppen.
Har dock inte prövat.
Kram Jaroq/ירוק