tisdag 2 november 2010

Morgontortyr

Vad smaaal du är sa frissan i förra veckan, sportar du?
Näe... jag sprang 800 m för en mânad sedan men sedan blev jag sjuk och...
Hur gammal är du?
Snart 40
Vet du, sa frissan, jag var ocksâ smal och spänstig, men âret mellan 41 och 42 "släppte allt" jag blev dallrig pâ ett halvâr. Hon nickade menande- börja innan det är för sent...

Igâr var jag pâ morgongympa pâ Kääntri ( Country)

Jag vara nära att tuppa av efter en si sâ där 20 minuter.
Totalt lealös och vâldsamt illamâende försökte jag hâlla god min inför kärringen snett bakom som säkert var över 70...

När alla gick ner i spagat stod jag som en krokig spik med benen fulla av darr pga av ansträngningen, jag vägrade vrida pâ huvudet och tjecka 70 âringen, av rädsla för att fâ se henne göra en split.
-Olriika, du kan vila om du känner dig trött tjoade gympalärinnan käckt.

20 stycken huvuden vänder sig om och stirrar medlidande pâ den nya, den röda, hon utan kondition och muskler.

Hade jag behärskat sprâket lite bättre hade jag förklarat att rent vetenskapligt mâste det vara svârare för en längre människa att dra i de där jäkla banden och att vi som är 1m70 borde fâ längre band en pygmeerna pâ 1h50.

Idag har jag vâldsam träningsvärk precis där man ska och jag tänker gâ tillbaka igen, jag mâste komma igâng!

7 kommentarer:

Jojo sa...

Du maste ju fa valuta for pengarna pa det dar Kaaaaantrit, ju... ;)

Katarina sa...

Jag förstår ju om du inte har lust att gå rillbaka just idag! Hur gick det med gåstavarna, du började ju så bra med dem... Jag skulle också behöva börja!

Jenny sa...

Ha ha, bra jobbat! Jag säger varje dag att jag ska börja sporta på allvar men oftast blir det aldrig av. Jag är redan dallrig så jag vet inte vad som kommer att hända när jag blir 40, jag kanske blir smal då istället! Man kan ju hoppas! HA HA!

ExPIAtriate sa...

Visst ar det harligt med traningsvark! Hur gar det med boxningen? Vi har precis lagt till ett nytt moment dar man springer utomhus med vikter runt armar och ben. Ibland undrar jag om jag ar fullt frisk i huvudet som faktiskt betalar for detta....

Svensk chekchouka sa...

Jojo, nakhoooon!!

Katarina pâ F; jag ska gâ tillbaka pâ söndag!

Jenny; Ha ha! Jag har tänkt sport i över tio âr nu, men nu känner jag att jag bara mâste, ska försöka hitta en sport jag trivs med bara...

ExPIA; Kickboxning känns fortfarande grymt frestande men efter vad jag har förstâtt är det ett grymt högt tempo sâ jag fâr leka med silverrävarna innan jag kan kasta mig in i en kickboxargrupp!

Katarina i Holon sa...

Heja dig!! Man får faktiskt upp konditionen väldigt snabbt när man väl har börjat! Snart är du lika spänstig som den sjuttioåriga tanten!!;-)

Svensk chekchouka sa...

Jassâ det gâr fort, jag känner mig som en gammal traktor ungefär... Jaa, om nâgra veckor kanske jag orkar mer än mina sjuttioâriga gympa kompisar! HA HA!