fredag 5 november 2010

Skruva ner värmen nu, det räcker!!!

Det är fortfarande riktigt varmt, och jag är trött pâ att hänga pâ stranden och dricka kall shandy.
Jag tror t om stranden är trött pâ mig.
Imorgon blir det 29 grader varmt, alldeles för varmt för att âka till en torr skog och kolla pâ apor med andra ord.
Vi blir nog kvar här, kanske festar vi till det och âker och badar i Tel Aviv, jag orkar inte svettas en droppe till...

Min kippaprydde granne säger att vi närmar oss slutet, det börjar sâ- med olidlig hetta och regnbrist- sedan grupperas vi in i goda och onda och efter det kommer Messias. Han är supervälkommen men just nu känns regnet viktigare. Fast det sa jag inte till grannen. Jag nickade och log och sa att jag hoppades innerligt att han skulle komma jättesnart.

Jag vill dra pâ mig vinterstövlar och dricka varm choklad, jag vill ta pâ mig alla mina vintertröjor och jeans, använda min fluffiga dunjacka...

I december reser jag förmodligen till Paris nâgra dagar för att jobba- dâ ska jag frysa, vira in mig i halsdukar och känna mig allmänt vintrig!

3 kommentarer:

Jojo sa...

Nar jag nagonsin skriver sa, sa ar jag sarkastisk. Jag kommer aldrig att trottna pa klimatet. Jag njuter i fulla drag av att kunna ga kvallspromenaden med hundarna i linne i november, och aldrig helt lagga bort flipflopsen ens under vintern. Jag tror dessutom att de flesta dar hemma ar grymt avundssjuka pa just det. Nagra veckors Sverigevinter i februari racker mer an val, och blir over...

Jojo sa...

Men jag anar ju sa klart mer an ett uns sarkasm hos dig ocksa... ;) Kram

annai sa...

Jag är ledsen, men jag kan inte tycka synd om dig... Även om det faktiskt är ganska mysigt med rött vin framför brasan i öppna spisen medan vinden ylar och regnet piskar ner utanför (skön stämning ;)) Känns som vi befinner oss på en annan planet mot förra veckans sol och värme.
Jag hoppas innerligt att du hinner hit en sväng när du åker till Paris. Som förberedelse för ockupationen... :) Kram