måndag 1 november 2010

Det blonda svenska vâpet,

hon som fnittrar och inte fattar ett smack var och hälsade pâ igâr. Hon gör blixtvisister sedan ungefär 25 âr tillbaka och ofta gör hon ett fantastiskt intryck hos machomän.
Jag blev stoppad för rutinkontroll pâ 2:an av en ung barsk polis, med ungarna utan bilstolar och med en bil som skulle genomgâtt en teknikkontroll i juli mânad.
- Va? mâste bilar genomgâ teknikkontroll? Det hade jag ingen aning om!! Hur fungerar det?
Vilket fantastiskt jobb ni poliser gör, vilken tur att du stoppade mig, oj, oj, oj, i Europa fungerar det inte alls sâ, vi kontrollerar aldrig bilarna, man kör dem tills de gâr sönder.
Det fungerade.
Jag slapp betala.
Polisen sa tom att han inte kunde tänka sig att en lögn kunde komma ur min mun, det sâg han i mina ögon.
Jag log och fladdarade sâ gott det gick med ögonfransarna.
Men bilbarnstolen ât lillan klarade han inte av att lâta mig slippa. Han sa sâ.
Jag höll med, det var verkligen oansvarigt.
250 shekel fattigare och ett löfte om att aldrig köra med ungarna dâligt fastspända pâ motorvägen.

5 kommentarer:

Anna sa...

Ha,ha! Men med alla trafikolyckor i Israel skulle jag verkligen inte våga ha barnen ospända...Fy på dig!!! Jag beundrar att du ens vågar köra bil där, det gör inte jag... Har en israelisk bekant här i Sverige som körde bil i flera år utan att ta svenskt körkort (vilket man måste göra efter ett år). Han blev stoppad 2 ggr av polisen för att visa körkort och kom undan med att säga att Israel visst är ett europeiskt land (eu-körkort gäller). När polisen såg tveksam ut sade han "men vi har ju vunnit eurovisionen flera gånger" och så sjöng han några melodier och polisen sade "ja,just det" och så släpptes han. Tredje gången funkade det dock inte...

Karin sa...

Fy på dig, polisen gjorde helt rätt som gav dig böter för att inte ha barnen fastspända! Och för att falla totalt för dina ärliga blå ögon i övrigt.. :)

Fröken L sa...

Jag kan se det framför mig hur du charmar den stackars polisen med dina blå glittrande ögon. Hur kan han göra annat än att falla för dig!?! =) Bra att han i alla fall gav dig böter för bristen på bilbarnstolar. Barn ska vara ordentligt fastspända!

Kram Dila

Svensk chekchouka sa...

anna; du har helt rätt och jag tror det är första gângen jag inte använt bilbarnsstol till lillan pâ motorvägen. Jag har lovat mig själv att aldrig göra om det!! Skrattar gott ât Israelen i Sverige! ha ha

Karin: Fast de är inte blâ, de är brungröna, mmen det sâg nog inte polisen i mörkret!!

Dila; vad gullig du är! Ja, du har helt rätt, det är vansinne att köra med ungar utan bilbarnsstols, särskilt här där folk kör som fulla rallypiloter!!

TinTin sa...

Ibland är det mer praktiskt än annars att vara blond! ASG!