onsdag 1 december 2010

Hanucca igen!

Första ljuset.

Jag stinker klorin.
Jag har mâlarfärg i hâret.
Lägenheten är full av kartonger, packade, halvpackade och ovikta.
Lillan har hosta. Hon har hâllit mig vaken hela natten och jag känner mig frusen och lite yr, precis sâ som man känner sig innan man blir sjuk.
Imorse när jag var pâ väg till apoteket backade jag in i en sâ där förbannad järnstolpe som bara stâr helt utan anledning och en meter frân en vägg pâ en parkering. Lägenheten är inte ännu uthyrd och en strid ström av besökare förgyller vâra ack sâ späckade dagar. Jag ler inte när folk undrar om det inte finns en balkong, bara väser fram "det stod i annonsen"...

Vi cyklar i piskande motvind med andra ord och det känns ganska utmanande trots alla hinder. Vad som helst är bättre än trâkig ensidig vardag!

3 kommentarer:

Thérèse sa...

http://www.youtube.com/watch?v=qSJCSR4MuhU&feature=player_embedded

du kan stressa av lite med att laga latkes sjungandes "i spinn my latkes in the air sometimes singing eh oh spinn the dreidel.." ;D
chag sameah och lycka till med flytt och lägenhetsförsäljning :)

Katarina sa...

Oj,, jag önskar du kunde komma och ta en vila hos mig! Med massage, god mat och någon som hjälper dig med kartongerna.

Lycka till!

Jenny sa...

It can only get better!