fredag 3 december 2010

The Kackerlackskiller


har varit i farten.

Han kom med en dunk pâ ryggen och gav mig en lektion i alla läbbiga smâkryp man stöter pâ i varma länder.
Han talade med lysande ögon om ägg i ris och mjöl som kläcks i värmen, om kackerlackor, silverfiskar och annat smarrigt. Alla djur fanns pâ kort i hans Iphone som han triumferande körde upp under näsan pâ mig.
Jag tycker inte jag är sjâpig med insekter, men jag erkänner att jag vrâlade till när en jätte- kackerlacka klättrade upp ur duschhâlet.
Effi har bedyrat att ingen överlever hans spray. Knappt ens människor. Jag var tvungen att gâ ut ur huset och lovade att inte komma tilbaka förrän efter nâgra timmar och vädra noga.

Han har sprutat i alla hörn, i avloppen och i trädgârden där han tydligen hittade en hel kackerlacksfamilj i brunnen som han absolut ville visa. Jag avböjde, vänligt men bestämt...

Jag har inte varit tillbaka sedan lunch. Jag vädrar först i morgon och ber en bön om att ingen överlevt!

8 kommentarer:

ExPIAtriate sa...

Han ser väldigt seriös ut så jag hoppas med er att det har fungerat! kackerlackor må ha existensberättigande de också, men helst inte där en annan huserar...

Anna sa...

Är det hans hår på riktigt? Otroligt! På mitt förra jobb hade vi en gång problem med råttor på gården. När en från Anticimex äntligen kom så var han råtträdd och vår tekniker fick köra ner ett slangliknande gift i hålet för det vågade inte killen...Denna ser tuffare ut! Det finns odjur i Sverige också och kackerlackor och vägglöss börjar bli ett problem. Själva har vi pälsängrar och i källaren har det varit mal. Det vågade jag knappt tala om på jobbet, skulle kanske inte bli insläppt!!!

Svensk chekchouka sa...

ExPIA, Jag var där i gâr, det lâg drivor med myror pâ altanen och ett imponerande gäng kackisar pâ rygg.

Anna, Ha ha, ja, det är liksom kort och krulligt med nâgra sparade dreadlocks! Vilken kul kille pâ anticimex! Ja den här sâg ut att fullkomligt älska smâkryp, du skulle sett med vilken entusiasm han pratade om silverfiskar... Jassâ det finns kackerlackor, det gjorde det nog inte "pâ min tid" kram

TinTin sa...

De där kemikaliedunkarna ser ju iallafall imponerande ut.
Ledsen att jag missat något, men vart har ni flyttat? Viste att men inte vart!
Kram!

Anna sa...

Vi har alltid jätteroliga julfester på jobbet med teman. I år är det vår konservatorsavdelning som arrangerar och "The silverfish award" ska delas ut och temat är filmgala. Den där Effi skulle kanske få en sådan award!!!
Skönt att elden verkar släckt!

Unknown sa...

Alltsà, det dàr hàret. WOW! Bara hàret bodre skràmma skiten ur lackorna....

Jenny sa...

Ser ut som om han kan skrämma bort krypen utan giftiga medel!

Thérèse sa...

Jag hade tusenfotingar i lägenheten i somras, huvva vilka kryp. Tomer pratar alltid om kackerlackor, speciellt dom stora, Men jag har haft turen att bara se en enda i mitt liv, hitills! :)
Blomflugor har jag dock gott om, ingen som har nåt tips mot dom? här då ni ändå diskutera kryp i hemmet :D