söndag 28 november 2010

Flyttkartonger

Nu packar vi lâdor igen.
Vi gör det vart tredje âr ungefär. Jag är nästan aldrig nostalgisk.
Inte ens när vi flyttade frân Frankrike knep det i hjärtat.
Men den här gângen är det annorlunda. Vi lämnar en lägenhet där vi levt de mest intesiva tvâ âren i vâra liv.
Jag minns som om det var igâr hur det kändes när vi kom frân flygplatsen med taxibussen. När vi stod här nedanför med 500 kilos babage och tittade pâ varandra med glädjetârar pâ kinderna. Väggarna här är impregnerade av sionism och lycka, jag hoppas fâ med mig även dessa tvâ ting i mina kartonger...

5 kommentarer:

Tove sa...

Nytt kapitel! Lycka till! :)

ExPIAtriate sa...

Spannande, och som man sager hemma i Svedala: sa lange hjartat e me...! Lycka till med flytt och allt!

Svensk chekchouka sa...

Tove; jaa, alltid lika spännande när det rör pâ sig!

ExPIA; det har du rätt i och hjärtat är definitivt mé! Kram

Jenny sa...

Ja ni lämnar ett speciellt ställe med tanke på vad mycket som hänt sedan ni kom hit, ni kommer nog alltid att ha det kvar i minnet. Hoppas att nästa ställe blir lika speciellt och fyllt med positiva händelser!

Mrs Pmds sa...

Nu är det upp till er att hitta samma känsla i det nya huset. Ni kan om ni vill. Stort lycka till!!!