fredag 31 december 2010

Tankar den sista dagen pâ âret...

Jag blir alltid lite nostalgisk i slutet av âret.
Jag funderar pâ âret som varit, glädje och besvikelser och tänker alltid pâ âret som kommer med viss spänning i magen.
2010 var ett ganska känslosamt âr.
Det som toppade var naturligtvis beslutet att bryta med vâra medarbetare (som faktiskt inte bidrog till ett yota mer än att skapa problem) och stâ pâ egna ben.
Under nâgra veckor levde vi i en mardröm.
Telefonhot och grova anklagelser utan grund via en advokat gav oss nâgra sömnlösa nätter och dagar i dimma.
Ur denna otroligt jobbiga situation föddes den vackraste vänskap.
Ett oumbärligt stöd och en stadig hand ledde oss in pâ säker mark.
Mörker blev till gryning, och sâ här i slutet av âret tycker jag mig se en första solstrâle i horisonten.
Det är det som jag minns av 2010, och förmodligen tills jag dör.

2 kommentarer:

TinTin sa...

Gott Nytt År, Ulrika. Saknar er!

Jenny sa...

Slutet gott, allting gott! God fortsättning och 2011 kommer att bli ett fantastiskt år!