torsdag 12 februari 2009






Jag älskar Tel Aviv.
Jag tycker det är vackert med Bauhouse.
Jag gillar de beiga husen med trasiga fönsterluckor, det är när jag ser dem som jag inser att jag är i mellanöstern.
Jag blir stolt när jag ser alla nybygda skyskrapor à la Dallas och alla nya supermoderna restuarngkedjor, men allra bäst tycker jag om Juice kioskerna där man själv fâr välja vilka frukter som ska pressas och falaffelstânden som luktar starkt av kummin och kött.
Igâr var vi och ât pâ en Italiensk resturang; Osteria Fiorella, pâ Ben Yehuda.
En riktig, med mormor i köket som sticker ut näsan ibland och kollar sâ att alla äter ordentligt...

7 kommentarer:

Sissel sa...

En dag skal jeg til Israel, det er helt sikkert :) Kanskje når jeg er 50 år og det er fred der nede?

Ha en god dag! Her var det minus 19 grader i dag og masse snø!

Karin sa...

Oh, bästa juicekiosken har du tagit kort på också! Jag bodde ca hundra meter därifrån när vi bodde i TA. Brukade köpa med mig en milkshake på morgonen när jag promenerade till jobbet.

Svensk chekchouka sa...

sissel; det är ett FANTASTISKT land, med otroligt intressanta människor. Här har ALLA en otrolig historia att berätta! Du kan komma nu, det är inte farligt, det finns massor av turister!

Karin, alltsâ juicerna är fantastiskt goda. Kortet är snott frân nätet, hittade inget fint eget.

Tove sa...

Vill bara säga att du tar otroligt fina foton! (Självklart i skriver du intressant åxå) :)

Sassa sa...

Vackra kort och jag är SÅ avundsjuk på er som bor där!....

suck.... one day....:)

Svensk chekchouka sa...

Tove, just de här korten har jag faktiskt inte tagit själv, men de flesta korten pâ bloggen är mina egna...
Vad kul att du läser bloggen!

Sassa; Israel väntar otâligt pâ tejer som dig!

Karin sa...

Du hade kunnat snott mitt kort: http://kalasblogg.blogspot.com/2008/04/min-morgonpromenad.html (första bilden...) ;)