lördag 14 februari 2009

Jag är lite fläpp, har alltid varit och ibland har jag svârt att kontrollera mig trots mogen âlder.

Efter att ha varit djupt koncentrerad i flera mânader i skolan behöver själen ha lite kul, skratta högt, skämta, tänka lättsamt...
I fredags var jag och handlade pâ chouken, râkade stöta ihop med en bekant - râkade och râkade, jag gick tre vändor innan jag hittade honom.
Han hjäper sin morfar att sälja grönsaker...
Självklart kunde jag inte vara tyst och hörde mig själv säga ;
- wow vad kul du ser ut att ha det, jag kan komma hit och jobba lite med er om ni vill!
Morfar blev nästan sjävlysande vid förslaget.

Jag börjar pâ mândag...
Det ska bli sâââ häftigt, jag älskar atmosfären i chouken, skrikandet, dofterna och människorna!

Imorgon har jag möte för ett lite "riktigare" jobb, ett sânt där man fâr lönespec i slutet av mânaden...
Om allt gâr bra ska jag försöka förhandla fram ett startdatum sâ jag hinner "chouka loss" nâgra veckor innan jag träder in i lite chicare världen...

9 kommentarer:

Karin sa...

Hahaha, du är galen! Lycka till med choukandet, ni kommer att sälja hur mycket som helst!!

Svensk chekchouka sa...

hoppas det! det ska bli skitkul, ska försöka att ta lite kort...

PEC sa...

Låter spännande, Lycka till. Super kul att träffa folk, öva språket.
Kramis

anna of sweden sa...

Så spännande.
Och glöm inte kameran så att vi kan hänga med på ett hörn! ;)

Jenny sa...

Ha ha..du är härlig Ulrika! Ser fram emot spännande blogg inlägg...

Berit sa...

Hej, gillar din blog
och är nyfiken på mer information. Skulle du vilja skicka mig din e-mailadress på EKP. Vi har kommentar-granskning och jag lovar att inte lägga ut den. Jag har ett par frågor som inte vill skriva här på bloggen.

Hälsningar, Berit

Svensk chekchouka sa...

petra; ja det är kul att vara i sus o dus!

Anna; jag ska ta med kameran, hade velat haft den redan idag men det känns lite pinsamt. hâll ut, bilder kommer!

Berit; jag har skickat min email och blir jättenyfiken!

Sissel sa...

det høres spennende ut, lykke til! :)

Svensk chekchouka sa...

tack sissel!