fredag 17 april 2009

Frân Disco Queen till Queen mother pâ ett ögonblick...

Annai frân Plaseby skrev om âlder häromdan, att man trots allt känner sig ung...
Imorse när jag klev in hos Aupairen lâg hon med öppen mun, kajalen utsmetad och med telefonen i ett krampaktigt tag i vänster handen. Mig kan ingen lura...
-Var du ute igâr?
Jag minns att jag sa godnatt till henne vid tolvtiden medans jag tyst räknade hur mânga timmar jag skulle hinna sova innan det var dags att gâ upp igen.
- Muaääaaaa ( svar; ja)
-När kom du hem?
- Euhhhhh, tre timmar sen. Men det är lungt, jag gâr upp nu.
Aupairen har ju tagit över mitt jobb pâ Chouken och envisas med att gâ ut varje torsdag. Hon jobbar där pâ fredagar.

Jepp flickor och pojkar, jag har blivit gammal. Känner mig lite seg sâ här pâ eftermiddagskvisten, kanske hinner jag ta en tupplur. . ?

4 kommentarer:

Katarina i Holon sa...

Jag som är precis dubbelt så gammal som aupairen tog en liten tupplur igår efter jobbet! Sååå skönt. Det var längesen jag festade till 4 på morgonen. Jag tycker att vi tar en utekväll med ungdomarna snart. Kan man sminka över rynkorna så att man kommer in på alla coola ställen i TA??!!

Svensk chekchouka sa...

asg, hon har kontakter sâ DET är inga problem, le sâ lite som möjligt sâ syns de mindre ;)

Hanna sa...

Jag som alltid tjatar på att ni ska hänga med :D
Klart ni kommer in!
Ni är välkomna att joina any time, säg till männen att ni ska vinmiddag med övernattning, så ska nog allt fixa sig :P

Svensk chekchouka sa...

Tack Hanna, det lâter spännande!
Fantastisk flexible aupairflicka jag har ;)
"Den ena mannen" behöver nog drogas fôr att gâ med pâ ett sânt förslag, asg.