tisdag 13 april 2010

Jag är absolut inte feminist men...

... när jag gick igenom sonens religionsprov idag reagerade jag faktiskt.
Det var frâgor man skulle svara rätt eller fel pâ.
Pâ frâgan " Endast Abraham tog hand om sina inbjudna gäster" svarade sonen "fel" för Sarah hade ju bakat kakor.
Det räknades inte sa Torah fröken och drog av tvâ poäng.
Sara skulle nog gett henne en örfil om hon kunde, det var nog ett fasligt sjâ att baka de där kakorna.
Det positiva i det hela var att fröken dragit av 2 poäng pâ de flesta barnen eftersom alla tyckte att Sarah ocksâ tagit hand om gästerna genom sin kakbakning.
Den kommande generationen ger hopp med andra ord.
Jag fick bekräftat vad jag redan visste.
Religionsfröken är riktigt, riktigt dum i huvudet...

4 kommentarer:

Helly på vift sa...

Vilken lärare..! Tur att barnen hade större vett. Hoppas hon inte har för stort inflytande på dem bara...

Svensk chekchouka sa...

helly, det är en skräcködla, det verkar alltid finnas EN pâ varje skola. Hon har inget inflytande pâ barnen- ALLA avskyr henne!

Katarina sa...

Hoppas denna lärare inte har för många lektioner för dina barn!

Jag är däremot feminist! Ha ha!

Det finns ju två kategorier lärare man minns, de bästa och värsta!

Svensk chekchouka sa...

katarina; min stora kille har 8 timmar med denna lärare i veckan. Hon verkar genomelak!
Jassâ du är feminist Katarina, det var som tusan ;)
kram