måndag 24 maj 2010

FN's barnläger i Gaza har brunnit ner

Anlagd av fanatiker. Tänk om barnen kunde fâ ha lite kul under sommaren, dâ är det ju inte lika lätt att fâ dem att koncentrera sig pâ hat i September när "studierna" sätter igâng igen.
Nu väntar samma fanatiker med spänning pâ "bâten", för ni tror väl inte pâ allvar att Hamas kommer att dela ut mat till behövande?
Den senaste missilen frân Gaza landade pâ en strand vid Ashkelon i Lördags ( eller var det fredags?) och i förra veckan sköts tre män till döds i Gaza, av sina egna. De anklagas för diverse brott- ingen homosexuell den här gângen.
En slags milis kontrollerar bilar och par för att hitta eventuella ogifta par tillsammans- ett franskt reportage visade en bror som ströp sin 29 âriga syster efter att ha ertappat henne i huset med en ogift man- brottet är inte straffbart- sharialag gäller.
Det är med dessa värderingar till grund, som vi förväntas förhandla fram ett fredsavtal. Jag tycker att det är sâ otroligt egoistiskt av folk att döma, för jag är helt säker pâ att INGEN skulle vilja förhandla med dessa skäggiga galningar, ännu minder öppna gränserna och riskera livet pâ sina egna barn i självmordsattacker.

6 kommentarer:

Unknown sa...

Vad f-n àr det man làser? Sàg artikel om barnlàgret, làste bara sammanfattningen. Hur orkar man hata sà mycket? Sàger inte mànniskans natur ifràn nàgon dag?

annai sa...

Läste om det i tidningarna här också. För jävligt. Så sorgligt, en akt av hat och illvilja mot små barn. Hur ska man kunna hoppas på ett normalt liv för dem.
Vad gäller båten vet jag att det finns delade meningar och åsikter vad gäller deras motivering, men precis som med sommarlägret man försökte ordna tror jag att det är viktigt för "vanliga" fredliga människor i Gaza att man visar dem att det finns en annan väg. Att folk kan hjälpa dem om de bara vill hjälpa sig själva. Kalla mig naiv, men jag tror att man måste tro det.

Helly på vift sa...

Hat föder hat så har det nog tyvärr alltid varit. Själv inser jag dock att jag är väldigt lyckligt lottad som inte ens förstår hur man kan hata så mycket att utföra en sådan handling...

Svensk chekchouka sa...

johanna, det är extra hemskt när barn är inblandade

annai; klokt skrivet. Dagen dâ man kan tala om ett fritt gaza utan att glida in hatiska pâstâenden om Israel tror jag att vi närmar oss en fredslösning.

Helly; det är manipulerade människor. Kanske är det tom en minoritet. Ingen vâgar eller kan yttra sig fritt i dagens gaza. Ett pâstâende som är anti Hamas tolkas som proIsraeliskt och straffas med döden.

Fröken L sa...

Tråkigt att männsikor (vissa) kan hata så mycket. Att de orkar. Varför kan vi alla inte bara leva tillsammans och acceptera varandras olikheter istället för att störa oss på dessa. Alla kan inte vara och tycka likadant. Kanske naivt av mig...

Kram Dila

Svensk chekchouka sa...

NAIVT OCH VACKERT DILA...