tisdag 22 juni 2010

Vänskap

Tänk vad viktigt det är att omge sig med människor som tycker om en villkorslöst. Att kunna dela sina bekymmer med folk man vet bara vill väl.
Jag är kräsen i vänskap. Har skalat bort alla de som säger att de fulaste jeansen sitter snyggt bara för att de själva ska kunna glänsa i sina perfekta brallor...
Tiden är dyrbar när man är smâbarnsmamma och om man mâste umgâs med folk man inte gillar pâ sin dyrbara fritid- bara för att man känner sig tvungen- föredrar jag att arbeta.
Resultatet är lysande. Jag ringer och träffar bara de som jag verkligen uppskattar och njuter i fulla drag av min fritid.
Pâ samma sätt som negativ energi äter upp mig blir jag full av glädje när jag fâr positiva vibbar som svar pâ mina problem.
Imorse kändes det som världen hängde pâ mina axlar. Men efter att ha pratat med Tel Avivs bästa advokat (jag förmedlar gärna adressen) och en av vâra bästa vänner pâ förmiddagen och Katarina af Holon pâ eftermiddagen har jag bara Europa och Asien kvar som börda.
Fortfarande tungt, men lättare än en värld...

3 kommentarer:

Unknown sa...

Vänskap är väl lite som kärleksförhâllanden oxâ. Att ibland gâr man inte samma vägar. Riktig vänskap för mig är just det att man trivs tillsammans och fast man inte har setts pâ ett tag sâ tar man upp samma trâd som när man sâgs sist. Jag hoppas att de problem du har kommer att lösas och att du fâr fortsätta njuta av ditt liv i Israel. Kram!

TinTin sa...

Vänner är helt oslagbara, särskilt av den där sorten som man kan lita på i alla väder och vice versa.

Trillingnöten sa...

Åh, jag håller verkligen med! Jag har börjat göra samma sak. Jag umgås hellre med min familj än med vänner som är falska. Livet har blivit så mycket rikare!