söndag 20 juni 2010

Fyrtioârskrisen- igen ( fast jag är inte 40 än, det är mâânga dagar kvar)

Att förneka sin âlder.
Att tro att man fortfarande är 25.
Att ge sig iväg till tennisklubben klockan tre pâ eftermiddagen i Juli och spela med maken.
I en tryckande hetta och gassande sol.
Efter 40 minuter, nâgra pausar och tvâ liter vatten var jag sâ slut att jag inte ens orkade serva.
Ansiktsfärgen had gâtt frân ordentligt solbränd till djupt röd, inramat att klibbigt svettigt hâr.
Just dâ, dâ jag befarade att tuppa av pga värmeslag och utmattning svishar en tennistränare in pâ banan, ber om ursäkt och förklarar att de reserverat för en tennisturnering.
Han mâste varit utsänd av G*d.
Jag är verkligen i dâligt skick. Jag har sâ ont i högerarmen att jag knappt orkar skriva...

6 kommentarer:

Fröken L sa...

Jag kan verkligen se dig framför mig. =) Ja, tennistränaren måste ha varit itsänd av Gud. Hur skule det annars ha slutat? Undrar om du kommer att ha träningsvärk imorgon?

Kram Dila

Unknown sa...

Hahaaa, kan bara tànka mig hur du sett ut. Brukar bli ròdlila i ansiktet. Min fòrsta och fòrhoppningsvis sista àlderskris hade jag nàr jag fyllde 20. Sen dess àr siffran bara en juridisk term. kommer aldrig att bli àldre àn 28 :=).

Katarina sa...

a, ha,, men hur gick det med stavarna? Du började ju så bra med dem!

Jag känner igen mig med att bli rödare eller rödast i ansiktet,,, Men visst är det kul att spela tennis, någon gång!

Nu drar jag ut på vift från Asien så om jag missar din födelsedag, passar jag på att säga grattis och fira rejält!

Kram

ExPIAtriate sa...

Kanner igen det, har borjat med boxning och ser ut som en overmogen tomat varje gang, trots att vi har hallit pa i tva manader nu. Fick fragan om det var valdigt jobbigt, eftersom jag ser ut som en vandrande stoppskylt i mitt annars gulbruna ansikte.
Men som man sager, man ar ju inte aldre an man kanner sig, fast ibland ar det ju just det...
Grattis (nar det an beger sig)
Kram

Pia

Jenny sa...

Jag går på alvedon efter halvtimmen matkot spelande (strand pingis?) i lördags...hela kroppen värker! Ska det vara så här nu??

Svensk chekchouka sa...

Dila; vilken frâga... Träningsvärk med stort T!!

Johanna; Jag ska försöka tänka som du, fast fyrtio är ett slag i skallen- men det är ett âr dit...

Katarina pâ F: Det är för varmt med power walk ( som görs utan stavar här) Tennis är superkul och det är ett âr kvar till 40...

ExPIA; Jag sâg att du länkat till mig! Som Israel tycker jag att det är extra häftigt att just du länkar hit_ TACK!! Skrattar ât den vandrade stopskylten, den har inte min man kommit pâ ännu!! asgarv!!

Jenny; hjälper alvedon??? asgarv.