tisdag 5 oktober 2010

Att arbeta för Mossad och vara religiös kan var klurigt.

Som tur är reder de ut begreppen idag i en synnerligen viktig artikel i en av Israels mest lästa tidningar.
En Israelisk rabin säger att det är försvarbart för en kvinlig spion att ligga med fienden om det bidrar till nationell säkerhet.
Även om hon är gift.
Han râder dock spionens man att skilja sig innan själva akten och ta tillbaka henne efterât, det blir mindre syndigt dâ.
Tzipi Livni arbetade för Mossad mellan 1980 och 1984 dâ hon var i tjugoârsâldern.
Ingen vet riktigt vad hon gjorde men rykten gâr att hon tillhörde en elit grupp baserad i Paris. Kanske sâlde hon sin kropp för Israels säkerhet, ogift var hon iallafall. Hon hoppade av lagom till sitt bröllop 1984.
Jag klassar mig själv som väldigt patriotisk, men gränsen gâr definitivt innan Ismael Lanieh och hans skäggiga polare ens lägger ett pekfinger pâ min skuldra.
Vilken tur att alla inte är som jag!

2 kommentarer:

Karin sa...

Alltså, man vet ju aldrig vilka som är potentiella hot mot säkerheten. Brad Pitt kanske håller på med något fuffens, det var ju snack om att han skulle adoptera från Syrien efter besök där men det kanske bara var en dimridå och egentligen planerades ett terroristdåd mot Israel. Jag skulle kunna ta på mig att hålla lite närmare koll åt honom...

Svensk chekchouka sa...

Karin, man kan fylla i en applicationform pâ mossads hemsida, du skulle passa utmärkt i rollen som förförisk spion!