måndag 4 oktober 2010

Snuslanseringen i Israel


upprör och irriterar.

Personligen tycker jag att snus är det bonnigaste och äckligaste av laster och ingenting som jag har lust att omvärlden förknippar med Sverige.

Nâgra av Svenskarna här nere har lyckats fâ in snus i flera olika butiker, jag önskar dem lycka till, det är svârt att tjäna pengar i Israel och om snusförsäljningen kan bidra till en mânadslön är jag glad för deras skull.

Innerst inne hoppas jag däremot att Israelen inte faller för snuskerier som prillor och att vi slipper se gula framtänder och putande överläppar.

9 kommentarer:

Katarina sa...

He, he.. Men finansierar man sina gena laster, så.. Det är många som tar in snus till Filippinerna, de finansierar sina laster med försäljningen..

Karin sa...

Nuförtiden så snusar ju de flesta portionssnuns och det tycker jag är helt ok. Föredrar faktiskt snusare framför rökare - jag är t ex mycket hellre passiv snusare än passiv rökare! :)

Svensk chekchouka sa...

Katarina, precis, det gör de rätt i - snusare emellan!

Karin; jag har fortfarande bilden av lite geggiga prillor- har bott utomlands för länge för att känna till portionssnus...

Svensk chekchouka sa...

Katarina, precis, det gör de rätt i - snusare emellan!

Karin; jag har fortfarande bilden av lite geggiga prillor- har bott utomlands för länge för att känna till portionssnus...

Freedomtravel sa...

Nja, det är ju ingen av de svenska "uppfinningar" som man är mest stolt över...

anna of sweden sa...

Nä, snus är väl inget man vill sprida ut i världen precis.

Och blä! Vilken hemsk bild du har hittat! :)

Svensk chekchouka sa...

freedomtravel; eller hur, vi som har sâ fina dalahästar och kristallglas! ;)

Anna; ja visst är bilden vidrig!? ;)

Unknown sa...

Jag har portionsnusat i över 10 âr och det ser ju kanske inte sâ snyggt ut med putande överläpp men det finns ju mindre tjevarianter. Nu har jag ju slutat och därmed blivit mindre äcklig;)

Svensk chekchouka sa...

Dossis, jag gillar dig ändâ, även om du börjar snusa igen din snuskfia!