onsdag 24 november 2010

När själen njuter

Bilden tagen med min Iphone i morse klockan 08h00
I morse sprang jag igen, vattnet var höstblâtt, vinden lite svalkande.
Efterât, lite anfâdd, satte jag mig ner och tog ett glas vatten och en kaffe.
Dires Straits "Latest trick" strömmade ur högtalarna och jag tänkte att för inget i världen skulle jag vilja byta liv eller plats med nâgon annan.
Ibland blir jag sâ otroligt nostalgisk, vänder pâ huvudet och tittar bakât, pâ den lânga lite slingriga vägen jag vandrat pâ sâ länge nu.
Det är en härlig känsla.
Oavsett vad man uppnâr är det viktigt att känna att man gjort rätt val, särskilt när man närmar sig 40.

2 kommentarer:

Anna sa...

Åh, vad härligt!!! Här är det snöstorm så just nu är jag inte nöjd med mitt livsval att bo här...Det året jag fyllde 40 var ett perfekt år och jag hade verkligen ingen kris då. Nytt jobb, ny lägenhet och roliga resor. Just nu skulle jag dock gärna byta klimat med dig!

Mrs Pmds sa...

Åh, nu blev jag lite tårögd, faktiskt. Och genuint glad för din skull!