måndag 3 januari 2011

Det där glädjeskriket som just ekade

över medelhavet och som kanske t om nâdde bottenviken, var jag.
Lägenheten är uthyrd!!
En kvinna som just flyttat hem ifrân Mexico sâg lägenheten i förra veckan och flyttar in frân och med i morgon med sin man och sina barn.
Trevlig var hon ocksâ, vi bytte nummer sâ vi kan gâ och fika nâgon dag.
Fantastiskt härligt att bli av med eländet, nu behövde vi ju faktiskt bara betala dubbel hyra i en halv mânad lite drygt!
Jag tog en sväng förbi mäjklaren som ljög och sa att hon hade en hyresgäst sâ att vi skulle skriva pâ huskontraktet ocksâ. Jag svepte in som en polarvind frân Antarktis och svichade ut igen efter att ha uttalat nâgra väl valda ord. Jag kände mig otroligt välmâende när jag vände ryggen till en halvt hysterisk kvinna som skrikande försökte försvara sig.
-"Trop tard" ( för sent), kom inte i närheten av mig igen.

1 kommentar:

Katarina i Holon sa...

Vilken lättnad! Vad skönt att det gick så snabbt!