måndag 22 februari 2010

Det var ju en jädrans tur


att vi snackade flingor sist vi fikade. Jag har gett upp, och köpt de där sockriga äckliga chokladbruna crunch bollarna till barnen sedan flera âr tillbaka.
Dyra är de ocksâ, inte bara onyttiga.
Testa Telma ! sa Jenny och Katarina. Telma är de billigaste, i de fulaste och mest banala förpackningarna man kan tänka sig. Vanliga, hederliga cornflakes...
They love it!!
De andra flashiga sockerbombspaketen stâr orörda sedan flera dagar tillbaka...

5 kommentarer:

Katarina i Holon sa...

Telma är bäst!! Vi varvar Telma, Cheerios multigrain som också är billig och ganska nyttig och Dorsets osockrade musli. Skäms lite att jag köper engelstillverkad istället för Kahol-Lavan men har faktiskt inte hittat ett bra osötat alternativ.

Svensk chekchouka sa...

Man SKA köpa cahol lavan ( blâ vitt) Om inte VI gör det gör ingen annan det!

TinTin sa...

Seger! Jag hatar de där sockriga flingorna som barnen dessutom ändå inte tycker om när de väl börjat äta... "För sööööött...!"
;)

Karin sa...

Super-sals branflakes är min grej. Gjorde dock misstaget att köpa de med pecannötter i för ett par veckor sedan, tänkte att de skulle vara en trevlig omväxling men det var inte bara pecannötter i, det var massor av socker också. Äckligt!

Svensk chekchouka sa...

Karin, jag handlar ocksâ pâ supersal, ska testa dina flingor!