torsdag 17 juni 2010

Men allvarligt,

de där trumpeterna de blâser i under VM fotbollsmatcherna, vad fyller de för funktion?
Blir man glad?
Blir spelarna pigga och känner sig pâhejade?
Är det pittoreskt?
Nej.
Nej.
Nej.
Fransmännen är skit irriterade pâ oljudet som överröstar spelarna själva och gör konversationer omöjliga pâ plan.
Bara sâ ni vet, ifall de inte vinner, att det inte beror pâ oskicklighet eller nât.
Mig driver oväsendet till vansinne, det lâter ju nonstop mer eller minder under precis hela matchen, jag kan inte lâta bli att lyssna.
Det enda positiva med dem är ett ett Israeliskt företag har tjänat storkovan pâ dessa vuvuzelas pâ nätet- det sitter ju som en smäck sâ här i bojkottstider.

4 kommentarer:

annai sa...

Om fransmännen inte vinner beror det på att de inte bränt tillräckligt med pkhor för att skydda sig mot irländarnas onda öga... ;) mouhahaha!!!
Ljudet är fruktansvärt från de där trumpeterna, men jag bara ÄLSKAR namnet. VUVUZELA. Så härligt. Ett ord som hela världen har lärt sig i sommar :)

Svensk chekchouka sa...

Jag fattar att Irländarna är griniga, och jag gillar verkligen inte det franska laget. Harinte hunnit kolla närmare men Portugal brukar jag heja pâ, väldigt fint lag ;)

Unknown sa...

Har inget emot ovàsendet under matchen, men dock ovàsendet pà gator och torg som slutar ungefòr vid den tiden man ska upp och jobba. Hàr festar de fast de fòrlorar! ???

Svensk chekchouka sa...

johanna, preci som man vill tro att de gör;) det lâter väldigt pittoreskt sydlänskt tycker jag ;)