söndag 13 juni 2010

Släkten är värst...

"Du ser trött ut" sa min kompis Coralie idag när vi sâgs pâ stranden.
Jag passade pâ att gnälla lite extra om hur stressigt mitt liv är, hur mycket jag arbetar, att det gâr trögt, att jag behöver vila.
Hon lyssnade artigt och berättade sedan att en av vâra gemensamma släktingar hade fâtt besök av maffian hemma i lägenheten. De hade slagit mannen blodig, framför frun, och hotat med att döda ungarna om de inte pungade ut med en ganska hârresnade summa pengar som maken varit smart nog att lâna och spendera.
Helt plötsligt kände jag mig lite mindre trött och tom lite mindre irriterad pâ maken som lyckats reta upp mig under morgonen.

3 kommentarer:

Fröken L sa...

Ja ibland behöver vi få perspektiv på vår egen tillvaro. man kanske inte alltid ska klaga över småsaker. =)

Kram Dila

Trillingnöten sa...

Visst är det så att allting är relativt...usch...

Unknown sa...

Làna aldrig pengar!!!! Banker àr till fòr sànt. Huvvaligen. Samma lika kan hànda hàr. Ser alltid till att andra sitter i gentjànst-sitsen.