fredag 18 juni 2010

Morgonstyr

I morse gick jag upp i ottan, som vanligt. Det är extra viktigt att ta vara pâ morgontimmarna i ett land där hettan nästan är ett problem.
Efter att ha lämnat av barnen i skolan begav jag mig till chouken i Natanya.
Jag älskar stället.
Det är ett jäkla liv och massor av folk .
Färskt bröd lassas ut frân gammaldags ugnar och säljs mitt pâ gatan, grönskastânden är överfulla av otroligt billiga frukter, färska grösaker och örter.
Man kan handla i princip allt i matväg och kräva att smaka pâ precis varenda vara man köper.
Nu ska jag ta mig ner till kaféet och fika med mina fransyskor. En liten paus innan matlagningen.
Ikväll fâr vi finfrämmande frân Sverige...

5 kommentarer:

Katarina sa...

Mmmm, jag kan nog nästan tänka mig att det luktar gott med alla dofterna, oj, vad jag saknar gott bröd!

Ha det så skoj med finfrämmandet från Sverige!

Fröken L sa...

Finns det något bättre än nybakat bröd? Måste vara en upplevelse att se all kommers, alla människor irörelse som är där för att handla. Härliga dofter i en allskön blandning. Ha en trevlig dag!

Kram Dila

TinTin sa...

Det låter som en skön fm. Det var litet varmt sedan, såg jag...
Shabbat shalom!

Svensk chekchouka sa...

TINTIN
CHABAT SHALOM METOUKA

Sara sa...

Låter underbart! Annat än Ica i kalla norden... ;)