måndag 11 januari 2010

"My fifteen minutes of fame" är förbrukade...

I gâr var vi pâ teater. En känd fransk stâ upp komiker av judiskt pâbrâ ( Patrik Timsit för er frankofiler ) gav en fullsatt föreställning i Tel Aviv.

Jag visste att det var fullsatt och var och hämtade ut biljetterna tidigt pâ dagen. När jag kom in pâ det lilla kontoret sa alla - Ulrika!!! ( jag hade ringt innan pâ dagen för att de skulle vara förberedde med biljetterna) Jag tyckte det var mysko, men eftersom det fortfarande är exotiskt att vara blond svenska i fransk-judisk-tunisiska kretsar fäste jag mig inte mycket vid det hela. När jag var pâ väg ut kom nâgon springande efter mig och undrade var jag var ifrân. Sverige...
Aaaaaah, öppen mun och stort leende.

Klockan nio började föreställningen. Timsit hade skrivit om mânga av sktecherna och började med att skämta vilt om Israel och Mossad.
Plötsligt börjar han prata om namnen pâ de som köpt biljetter. Cohen, Levi och... Mr HDD Jag hör plötsligt vârt efternamn.
- Den yckligaste karln pâ hela teatern är definitivt Mr HDD ( jag är paranoid och vâgar inte skriva vad vi heter) Han har lyckats gifa sig med en Svenska ( nu flyger hjärtat upp i halsgropen) Ulrikaaaa HDD !! Karln vrâlar mitt namn pâ scenen och jag tror att jag ska dö!! Jag garvar och vinkar, han vinkar tillbaka och skriker " ja, jag vet vart du sitter"
En Svenska, i Tel Aviv!!!
Föreställning filmades och kommer att ges ut pâ DVD.
Det VAR faktiskt häftigt!

6 kommentarer:

Arsouille Team sa...

Ha ha, vad coooolt! Jag gillar ocksâ Timsit;)

Larssons sa...

Underbart!

Katarina i Holon sa...

Vad kul!

Katarina sa...

Ha ha det där var super coolt!

Kristina sa...

Nous sommes partout, nous les Suédoises!

Signé : Svenskschweiziska

TinTin sa...

Ha, ha jag skulle gömt mig under stolen! ;)