lördag 5 juni 2010

Aj vilken osis, inget blod denna gângen...

Jag förstâr att mânga är besvikna. Den Israeliska apartheidstaten sköt inte ner nobels fredspris med ett skott i pannan... De ryckte henne inte ens i hâret.
Veronica Palm, ordförande i socialdemokraterna i Stockholm som i förra veckan skrev pâ sin blogg ( hâll i er nu) Undrar du ocksâ vem "de utvalda" ska bränna nästa gâng? och alla andra smygantisemiter utklädda till Palestinaälskare kommer sova illa inatt.
Det är slut pâ det roliga, fÖr denna gângen.
Mattias, Dror och grabbarna kommer snart tillbaka, med 12 skepp och eftersom Mattias Gardell pâstâr i DN att de mycket väl hade kunnat döda de Israeliska soldaterna ( med händerna dâ, för de hade ju inga vapen med sig, det vi sett är Israelisk trickfilm) kan vi nog vänta oss nâgot ganska spektakulärt.
Israel andas ut. Alla är trötta och naturligtvis grymt besvikna pâ Europeisk press. För även om en enorm majoritet beklagar den dödliga utgângen av bordandet.
Även om det râder väldigt olika uppfattningar i landet huruvida blockaden i Gaza är rätt eller fel, tycker nog alla att den Europeiska pressens ensidiga förskönande av det turkiska IHH gänget pâ dessa bâtar är beklämmande.
Och om alla mâr illa, oavsett frân vilket Europeiskt land de kommer ifrân, tror jag att Svenskarna här nere känner sig spyfärdiga.

9 kommentarer:

Jojo sa...

Detta var nog en av de bästa posterna du har skrivit, gumman! Fyndigt och skarpt! *kram*

Svensk chekchouka sa...

tack vännen, chavoua tov!

Thérèse sa...

Läste på ynet att sverige nu skall bojkotta israeliska skepp i en vecka. Peter Annerbäck visste dock inte i vilken utsträckning det gick att bojkotta israeliska varor då det var så svårt att identifiera alla varor med israeliskt ursprung.

Ja di är roliga di här svenskarna ;D

Unknown sa...

Jo, nog har det vänt sig i magen en och annan gång under dom gågna dagarna.

Katarina i Holon sa...

Bra inlägg!! Igår satt jag och kollade ut över Gaza stad från poolen..vi var på kibbutzen och en raket föll några kilometer bort efter att den flugit över huvudet på oss. De var väl lite ilskna där pga att vi stoppade skeppet igen, men de lyckades bara få iväg en raket igår i alla fall.

Skillnaden på detta skeppet och det förra var ju att dessa människor faktiskt verkade vara för fred och för att hjälpa folket i Gaza. Vi lovade att vi ska skicka in förnödenheterna i Gaza. Fast jag tycker att namnvalet på skeppet var lite väl provocerande...

Svensk chekchouka sa...

Thérèse, ska de bojkotta fartyg med Palestinska varor som dockar frân Israel. Lite knivigt, kanske kan de frâga om det är judar eller araber som odlat eller tillverkat- pâ sâ sätt kan de ju vara säkra pâ att det BARA är den judiska befolkningen som straffas. Styrke kramar Thérèse, i massor!!

Mia, du är lângt ifrân ensam...

Katarina; Missilerna frân Gaza bryr sig ingen annan än vi om. Jag har aldrig sett en enda notis i svenska tidningar om det ständiga missilregnet frân Gaza. Varje missil kostar tusentals euros, des pengar kunde kanske användas till att handla mat. För enligt undersökningar fattas det mer pengar än varor i Gaza.

PEC sa...

Bra skrivet. Jag läser inte ens svenska nyheter längre och slutade då Jim var i Irak första gången. Man orkar inte höra lögner. Spelar ingen roll vad man säger så tror svenskarna på deras ensidiga media istället. Spelar ingen roll om jag kan rapportera direkt från Irak genom min man så vet svenskarna ändå "sanningen". Jag orkar inte ens försöka dra bort deras skygglappar längre, de vill inte se en annan sida. Jag sitter tyst och ler och tänker...What an idiot. Jag vet inte om du fick min länk till en artikel härifrån.

http://www.washingtonpost.com/wp-dyn/content/article/2010/06/03/AR2010060304287.html

Kram,

Svensk chekchouka sa...

Tack PEC. Ja, du om nâgon utomstâende mâste ju fÖrstâ precis hur det känns.
Tack fÖr länken, jag ska läsa den ny pâ morgonen.
Kram

Thérèse sa...

Tack. Kan bara säga detsamma!