torsdag 3 juni 2010

Svensk trash...

Efterfesten har börjat... Vi som nyktert närvarar kan kosta pâ oss nâgra flabb tycker jag.
Henry Ascher har fâtt sitt pass stulet i Israel.
Med all säkerhet kommer Mossad använda det när de ska avrätta nâgon högt placerad Hezbollah bas...
Henry är oroad för det, och talar ut i Aftonbladet, det känns olustigt säger han.
Mattias Gradell är bara arg. Han har hungerstrejkat ( i 24 timmar, det gör sig säkert bättre pâ bilderna frân flygplatsen om man ser avmagrad ut) Kroppsvisiterad har han blivit ocksâ eller var det Dror?
Exakt hur kroppsvisiterad gâr han inte in pâ men han lâter tvivlet sväva lite med uttrycket " med allt vad det innebär".
Tillsist uttrycker sig konstnären Dror om sin skräck att "de" skulle hâlla mig kvar. Han verkar ha ett släng av storhetsvansinne, pâstâr att han blivit utpekad av soldater redan pâ bâten, svamlar om hjärntvättad personal pâ Ben Gurions flygplats. Kanske är det sant som turkarna säger, att Israel drogat alla fredsaktivister...
Oï vaï voï.
Dror, han är ingen tillgâng tycker jag, Israel lämnar tillbaka karln med glädje.
Vad som inte framgâr är vem som betalade flygbiljetterna.
Det är väl vi skattebetalare kan jag tänka mig ( meningen skall läsas pâ bred sörmländska)...
Underbar artikel, "du grand Aftonbladet"- jag älskar den tidningen.

3 kommentarer:

Jojo sa...

Det ryktas att Dror Feiler har tappat bort sin saxofon. Det finns en Gud. (Skrivet av Roy på Al Hamatzav)

Mattias Gardell lär ha skickat ett mail till Louis Farrakhan och berättat om sin första riktiga close encounter med judarna/sionisterna. Det ryktas även om att han har haft ett uppiggande samtal med Muhammed Badie, ledaren för det muslimska brödraskapet. (Skrivet av Roy på Al Hamatzav)

De elaka soldaterna i Ashdod hade “ryckt Dror i hans hårtofs”, något som Kaplan beskrev som “otäckt”. (Skrivet av Mjauv i kommentatorsfältet på Al Hamatzav)

Jamen, gråt lite mer krokodiltårar för pressen, come on!

Katarina i Holon sa...

Vet inte riktigt vad jag ska skriva förutom att jag verkligen gillade inlägget!

Karin sa...

Jag skulle nog också tycka att det var lite otäckt att rycka Dror Feiler i hans hårtofs. För det var det som var otäckt va??

Själv har jag blivit kroppsvisiterad en gång av den hjärntvättade personalen på flygplatsen men jag antar att jag inte fick "allt vad det innebär" med, några privilegier ska man väl ändå ha när man är en Cohen... ;)

Stackars, stackars svenska fredsaktivister.