onsdag 2 juni 2010

Lite humor och kärlek mitt i eländet...

Min bästa vän är gift med en Irländare.
I dag messade han och skrev att han var otroligt ledsen att de fâtt veta att bâten som var pâ väg mot gaza redan gett sig av. Annars hade hela familjen kastat sig pâ sâ att vi hade kunnat hämta upp dem i Ashdod.
Vi chattade lite om läget. Han tröstade mig med nâgot som nâgon Irländsk politiker en gâng sagt om NordIrland:
Den som tror att han förstâtt problemet i NordIrland kan var säker pâ att han inte förstâtt nâgonting.
Otroligt smqrt sqgt. Dessvärre kräver det en viss intelligens fÖr att inse sin egen begränsning.
Precis innan vi avslutade samtalet skrev han att "de älskade oss trots blâsvädret"
Klart att det värmer.
Klart att jag torkade en târ.
Alltför mânga dömer ut ett helt folk, och visst är det extra härligt att inse att vâra närmaste vänner inte hör till den skaran...

3 kommentarer:

annai sa...

Vi tänker på er och saknar er. Puss på dig gumman.

Unknown sa...

Folk àr vàldigt duktiga bara att dòma en endaste person, sà dòmandet av ett helt folkslag màste ge en effekt flera gànger om.

Unknown sa...

Men jösses gumman, man kan väl inte dra alla över en kam? Jag har en vârdtagare just nu som bara kommer med generaliseringar och det är jag hjärtligt trött pâ. Det är bara för lätt. Kram!