söndag 30 maj 2010

Jag har myror i baken-


för jämnan.
Det känns som var dag har massor av möjligheter och att dessa ska exploateras till sin spets.

En dag som denna, dâ jag inte riktigt orkar utnyttja den som jag borde gör mig nipprig.
Mellanöstern virus kallas det, och det är nog bland det elakaste som finns.

Det känns som om jag svalt sömnpiller, kroppen släpar tungt efter när jag försöker röra mig
När jag skakat av mig detta virus ska jag bli renlevnadsmänniska.
Jag ska börja jogga.
Jag ska sluta äta färdiggjorda sâser
Jag ska börja dricka grönt thé, för det renar kroppen frân antioxydanter...

Jag ska mota Olle vid gring from nu, det är sista gângen jag släpper ett virus inpâ kroppen!

4 kommentarer:

Tove sa...

Stackare! Hoppas du kryar på dig fort! Och ta det lugnt med nytt liv eftersom det hela tiden kommer nya rön om vad man bör äta och inte. Läste att för mycket grönt té kan ge leverskador... Det är nog bäst att leva efter "lagom är bäst"regeln. :)

Jojo sa...

Antioxidanter är nyttiga, gumman! De skyddar dig mot fria radikaler, som i sin tur kan skada levande celler... ;) *kram*

Svensk chekchouka sa...

Tove, jag kommer fortsätta dricka goda viner men emellanât dricka lite green thé, inte Överdrivet, jag lovar...

Jojo, imorgon köper jag grÖnt thé!

Katarina sa...

Krya på dig!

Goda viner ör ju en del av livet.. Jag är också inne i en trötthets fas, jag ska idag iväg och kolla upp tyroidea,, då kvinnor ofta med åldern får problems med den och trötthet...