onsdag 2 juni 2010

En kvinna knivhuggen till döds och en man skadad i grannkvarteret

En man som enligt vittnen vrálat pá Allah oakbar knivhögg en man pá gatan och försvann.
Nágra minuter senare hittas en trettiofem árig kvinna död i sin trappuppgáng, även hon knivhuggen.
Detta hände i morse.
Panik.
Barnen gár själva hem frán skolan.
Jag lyckas, gripen av panik fá tag pá en väninna som plockar upp mellansonen som sitter utanför skolan, själv, men bredvid skolans beväpnade vakt.
Mitt skräckscenario var självklart att han skulle fá för sig att gá hem själv.
Enligt uppgifter har de hittat en av gärningsmännen vid en skola, tvá är fortfarande fria.
Vár sekreterare som lever i kvarteret där mannen blev knivhuggen har utegángsförbud. Tre helikoptrar cirkulerar ovanför omrádet.
Vardag i ett land som gár balansgáng mellan fred och terror.

8 kommentarer:

Katarina i Holon sa...

Detta är det jobbiga, när det annars så fredlige muslimske grannen får en knäpp och börjar döda! Det har hänt så många gånger, det händer alltid under oroligheter och man vet aldrig när, vem, var och hur. I Beer Sheva blev en arbetsgivare bara hux flux en morgon nedstucken och dödad av en arabisk arbetare som hade jobbat för honom i 20 år. De hade varit på varandras barns bröllop men en dag under förra intifadan fick han en ingivelse och bestämde sig för att döda...

Var väldigt försiktig under de närmsta dagar för såna här företeelser verkar smitta också och man kan aldrig veta.

noomi sa...

Hej Ulrika,

Kan du ringa (054-7678766) eller maila mig? noomis@netvision.net.il
Jag hade en ide att vi som bloggar från israel kanske kan göra någonting tillsammans om den antisemitiska stämmningen runt bloggandet om Gazakrisen.
MVH

Noomi

Unknown sa...

Huvva. Att det kna knàppa till i huvudet pà folk sàdàr. Pà Sicilien àr vi skonade av microkriminalitet, men mord inom familj àr vanligt. Ska skriva om det inom kort...Ta hand om er och var fòrsiktiga. Kram

Jenny sa...

Fruktansvärt och helt galet!

Unknown sa...

Ibland har jag nästan en känsla att det är värre i sverige och att det händer inom familjen! Jag tycker jag bara läser om mord, mord, mord i Aftonbladet och Expressen.
Jag förstâr att du fick panik vad gäller barnen; kan du inte skaffa en billig mobiltelefon med kontantkort sâ att du fâr tag pâ barnen som gâr hem själva? Styrkekram!

Svensk chekchouka sa...

johanna; ja, pâ scicilen gâr väl alla med en fimp i mungipan och är lite maffiga väl? Asg.
Skriv om det, det vill nog alla läsa om!

Jenny: ja usch

Dossis; Jag tycker ocksâ att det verkar läbbigt i Sverige. Här är det mycket minder familje problem än tex frankrike, men det läskiga här är att överfallen sker var som helst och pâ vem som helst beroende pâ politiska situationer...

Unknown sa...

Tyvàrr fàr jag se upp med vad jag skriver om, dàrav mycket lite om "systemet". Men sitter och finslipar pà ett par saker..làsa om, làsa om...sudda...fylla pà...

Svensk chekchouka sa...

johanna, en av mina bästa kompisar lever söder om Napoli. Hon berättar superhäftiga historier, men bara tyst,sâ ingen hör ;) Jag är löjligt fascinerad- jag erkänner.